viernes, 13 de febrero de 2009

FEBRERO 2009: MAIGRET (1): Pietr el letón.

Comencem amb aquesta experiència de llegir totes les novel·les del "Comisario Maigret", i comencem amb la primera que va publicar: PIETR, EL LETÓN.


"C.I.P.C. a Sûreté París:
<>

"El comisario Maigret, de la Primera Brigada Móvil, alzó la cabeza y tuvo la impresión de que el ronquido de la estufa de hierro colado instalada en el centro de su despacho, y unida al techo por un grueso tubo negro, disminuía. Apartó el telegrama, se levantó pesadamente, reguló la llave y arrojó tres paletadas de carbón.

....."

Amb aquestes paraules comença la primera de les aparicions de Maigret en la novel·la negra. Una aparició que serà molt productiva i d'una inmillorable calitat.

Una vegada llegida la primera novel·la, el que fa al meu gust, consideré convenient destacar el començament del següent capitol:

El ruso borracho

"Hay cosas que no se proclaman, que harían sonreír si se pregonan, y que, sin embargo, exigen cierta clase de heroísmo.

Maigret no había dormido. Desde la cinco y media hasta las ocho había sido zarandeado en unos compartimentos llenos de corrientes de aire.
Desde La Breauté, estaba empapado. Ahora, sus zapatos escupían agua sucia a cada paso, el sombrero hongo había perdido la forma y el abrigo y la chaqueta del traje chorreaban....."

En aquest començament de capitol, Georges Simenon humanitza el protagonista, ens el mostra com a un principiant fent hores d'espera silenciosa per tal d'aconseguir "un no se qué" del sospitos. Maigret té un presentiment, i aquest presentiment mou montanyes, ...
Per al proper mes proposem la lectura de la segona de les novel·les de Maigret:
"El difunto filántropo (1931)"

1 comentario:

  1. Tambien conocida como "El difunto señor Gallet" (o "M. Gallet, decedé", según su título original.)

    ResponderEliminar