jueves, 28 de abril de 2011

MARÇ 2011. Maigret ( 26 ): Maigret se enfada.

Ajornem el comentari d'aquesta aventura del comissari Maigret per no disposar de cap exemplar.



Per al proper mes proposem la lectura de la novel·la: Maigret en Nueva York, de 1946.



ABRIL 2011. Maigret ( 27 ): Maigret en Nueva York.

Nova investigació del comissari Maigret que transcorre quan aquest ja està jubilat a la campinya francesa. En aquesta nova aventura del nostre protagonista la història es situa en Nova York, un ambient desconegut per a Maigret, amb unes característiques dels personatges completament desconegudes per a ell, però en les quals poc a poc va introduint-se fins a absorbir per complet la investigació i fer seua la història dels personatges investigats.

Destaquem en la pàgina 74: ¿Qué había ido a hacer Maigret allí? Nada concreto. ¿Sabía acaso qué había ido a hacer a Nueva York? Y sin embargo, desde hacía unas horas, desde el momento, en definitiva, en que había abandonado el Saint Regis, no se sentía ya desorientado. El Berwick le había reconciliado con Estados Unidos, tal vez por su olor a humanidad, y ahora imaginaba todas las vidas confinadas en las celdillas de aquellos cubos de ladrillo, todas las escenas que tenían lugar tras las cortinas.

Molt més característic del comportament de Maigret, ens apareix al començament del capitol VIII:

En el Quai des Orfèvres, apenas un año atrás, cuando veían a Maigret en ese estado, decían: "Ya está el jefe en trance".

El irrespetuoso inspector Torrence, que no por ello dejaba de profesar auténtica adoración al comisario, decía, con más crudeza: " Ya tenemos al jefe a todo gas".

"En trance" o "a todo gas" era, en cualquier caso, un estado que los colaboradores de Maigret veían venir con alivio. Incluso habían llegado a barruntar su inminencia por pequeños signos precursores, y podían prever, antes que el comisario, el momento en que se declararía la crisis.

Per al proper mes proposem la lectura de la novel·la: Las vacaciones de Maigret, de 1947.